} -->

Tuesday, November 26, 2013

no followback?




Assalamualaikum.

Kenapa tak nak followback? sombong ah.


Okay now. Memang dulu aku jenis yang suka main follow twitter acc semua orang ikut suka hati jari aku. Bila dah follow, timeline twitter aku akan dipenuhi dengan semua following aku. Pelbagai tweets ada. Tweet da'wah, tweet ilmu, tweet cinta, tweet lawak, tweet yang mengaibkan orang, tweet gambar tak senonoh and wtv.

Aku pikir, kenapa aku perlu follow twitter acc yang tak kena dengan hati aku? bila aku baca tweet diorang, aku akan mula judge. Bila judge, aku akan fikir positive dan negative dan mulalah aku fikir itu ini pasal owner twitter acc tu.

Satu ketika, aku kenal someone. Dia jarang follow orang yang dia tak kenal. Aku anggap dia sombong sebab jet jet tak nak followback followers yang mention dia tapi bila aku tahu sebab musabab dia tak suka follow orang sesuka hati, aku sedar. Sebab dia kata ;


Aku taknak mainkan perasaan orang. Nanti bila aku main follow je and one day aku nak 
unfollow dia sebab tweets dia tak kena dengan cara aku, aku takut dia sakit hati.


Sebab tu sekarang aku letak caption no followback dekat bio twitter acc aku. Bukan bermakna aku bajet, sombong and retis macam tu. Jujur aku kata aku tak sanggup nak hampakan diorang yang mention aku "mind followback?" . Sebabtulah aku letak. Get it?

Sebab musabab aku tak nak ada orang mention macam tu, aku taknak nanti bila aku followback and tweets dia menyakitkan hati aku-macam tak kena jiwa ah, aku akan mula cakap dia itu ini dan mengutuk dalam hati. Btw, tweets yang ayat dia macam geli-geleman tu, serious aku tak suka. Lagi-lagi tweets yang suka curse semua tu.

Dan aku follow orang ikut kata hati aku. Kalau aku rasa dia okay dan tak akan menimbulkan perasaan aku untuk judge dia, so okay. If aku rasa aku 'patut' follow dia, aku follow. And now bila aku nak unfollow someone, aku dah tak click button unfollow dah.


Aku terus block.


Aku block sebab aku tak nak diorang cari aku lagi. Nanti dia maki aku. Manusia sekarang mana suka unfollowers and haters. Ha takke takut centu? lol.

Bagi aku, if nak follow twitter someone kena tengok dulu beberapa tweet dia sebab daripada situ kita boleh agak perwatakan owner twitter acc tu macam mana. Bila dah follow, kenalah terima semua tweet dia. Takke gitu? Dah follow kenalah terima apa saja even tweet diorang tu annoying ke apa. Ha siapa suruh follow. Kena ah tanggung risiko.

p/s : lately ni, aku selalu sleepy -.-

2 comments:

  1. waaaa ;_; kau sama dengan aku. sebenarnya aku tak followback twitter orang sebab aku tak suka anon atas timeline aku thats why sebelum aku follow kau, aku stalk dulu kau beberapa hari (act lebih seminggu) and kau pun asyik fav tweet aku. aku jd curious siapa kau lmao and sebab tu aku nak kenal kau supaya aku tak unfollow kau and syukurlah kau friendly macam aku juga /wink wink/

    and aku jenis kuat judge orang =3= so aku memang tak layak follow orang yang aku tak kenal sbb nanti aku kutuk memacam or dengan tweet dia yang entah apa-apa tu, mood aku spoil lmao

    ReplyDelete
  2. @Anis Hadi oh yeke anis? omg kau stalk aku lol ahahaa. friendly? oh i think so ;~;

    kan... manusia. mana yang tak kuat judge wei (y) kita geng wei n.n

    ReplyDelete

Mind your words. Thank you.